Istraživanje tvrtke Crittercism: Android najpouzadniji mobilni OS

Za Android sustav uvriježen je stereotip da je nestabilan u usporedbi s konkurentskim mobilnim sustavima, ali činjenica je da  svaka glavna nadogradnja Android platformi donosi viši stupanj stabilnosti, a istraživanje tvrtke Crittercism je pokazalo da je najstabilniji sustav. Gdje ima dima, ima i vatre!

Činjenica je da korisnici android sustava uočavaju i žale se na nestabilnosti u radu njihovih smartfona,lagove i sl, no pri tome se zaboravlja da nakrcate li uređaj raznim aplikacijama (neprovjerene na kvalitetu, optimizaciju i sigurnost), task killerima, igricama, sve navedeno može biti uzrok problemima. Prema našem iskustvu, često nestabilnost u radu nastaje i zbog lošije optimizacije korisničkog sučelja proizvođača i nedostatnim komponentama uređaja, osobito RAM-a.

Dakle, kada se govori o nestabilnosti android sustava treba imati na umu da sam sustav (AOSP) je jedna priča, a uređaji i aplikacije preuzete s Google Play Marketa i UI proizvođača sasvim druga, bez obzira na međusobnu zavisnost.

Gledajući na stabilnost samog sustava, istraživanje provedeno od strane tvrtke Crittercism, temeljeno na testiranju Android i IOS-a, pokazalo je da Android sustav je stabilniji. Znamo da zvuči nevjerojatno svim korisnicima Appleovih proizvoda, ili Windows Phone,  upravo nešto kao plaćeno istraživanje od strane Googlea, ali podaci ukazuju da je to tako.

Analizirano je  više od milijardu korisnika i na desetke tisuća aplikacija. Istraživanjem je obuhvaćeno  2.582 uređaja, povezana na 691 mobilnog operatore,  106 različitih sklopova OS, a što zajedno tvori 100 milijuna različitih kombinacija.

Izvješće je pokazalo da najviše poremećaja  u radu aplikacija  ima Android 2.3 s 1.7%, dok za ICS, Jelly Bean i Kit Kat iznosi 0.7%.

iOS 7.1, ima vjerojatnost pogreške 1.6%, iOS 7.0 – 2.1%, iOS 5 – 2.5%.

Eto, u usporedbi Android platforme i iOS verzije Appleovog sustava, statistika je sasvim neočekivana i pokazuje Android sustav u boljem svijetlu. U ukupnom poretku bez obzira na operativne sustave statistika nam je pokazala još neke vrlo zanimljive podatke vezane uz aplikacije:

Iz perspektive različitih kategorija programa, najnestabilnije su igre. Njihova razina neuspjeha je 4.4%. Najmanje podložna poremećajima su poslovne aplikacije s 0.4%.

Zanimljiv je i podatak da cloud usluge koristi 17% aplikacija, a 43% ih zahtjeva vezu sa 6 i više internetskih usluga. U prosjeku, danas, jedan program koristi oko pet online usluge.

Na 9% usluga čekanja su više od 1 sekunde, a 18% njih daje pogreške s vjerojatnošću većom od 5%.

Nadalje, 47% programa ne zadovoljava uvijete neprekinutog rada, i generirat će pogrešku tijekom uporabe s vjerojatnošću većom od 1%. Što vi mislite o podacima iz ovog istraživanja. Je su li objektivna ili ne?

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS